We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Klik hier voor ons Privacy Statement.
JA, IK ACCEPTEER COOKIES

Wienke Giezeman (WappZapp): '15.000 betaalde abonnees voor einde jaar'

Profile, Desmet Studio's Amsterdam | Publicatie: 26 juni 2014
Een televisiegids voor de online generatie. Wapzapp ziet zichzelf als concurrent van Netflix. Mede-oprichter Wienke Giezeman leg uit. "We hebben een gratis versie, maar richten ons ook op de betaalde video-on demand-markt."

En daarmee denkt het bedrijf in te spelen op een nieuwe generatie televisiekijkers. "We willen geen programma's meer door de strot geduwd krijgen, maar zelf kunnen kiezen", zegt Giezeman. 

Die generatie wordt bovendien steeds groter. "Meer mensen kijken vaker online televisie", beweren de bouwers van Wapzapp, die onderdeel uitmaken van het groeiprogramma van Rockstart in Amsterdam.

Giezeman haalt zijn inkomsten onder meer uit advertenties. Ook  kunnen kijkers abonnementen kopen. "Wij zijn naast Netflix en Giezeman Videoland een van de belangrijkste spelers in deze markt", zegt Giezeman. "Over vijf jaar willen we vijf procent van de markt hebben."

Een team van vier mensen zorgt ervoor dat de programmering up to date is."Vooral films en documentaires zijn populair", zegt Giezeman. Wapzapp doet ook veel met social media. 

Bekijk het hele interview!

Wienke Giezeman

Wienke Giezeman Studeerde aan de University of Utrecht en werkte daarna voor o.a. XS4ALL, KPN en PWC.
Was mede oprichter van WappZapp.TV.

Zag direct kansen in de relatief nieuwe Internet of Things (IoT) technologie, waarbij fysieke producten aan het internet worden gekoppeld.  Hij is de oprichter van The Things Network, een wereldwijd open toegankelijk ‘internet of things’-netwerk dat op dit moment wordt gebouwd.  

 
Lees meer over Wienke Giezeman.